zaterdag 28 juli 2012

Kwartierherhaling deel 2: Hoeveel afstammingen uit Cranendonck?

De pastoor van Maarheeze in 1366/88, Roelof van Emmichoven, had waarschijnlijk niet verwacht dat hij de "stamvader" zou worden van zo'n beetje geheel IJsselmonde en de Hoeksche Waard.
Ik stam 11 keer af van zijn achterachterkleinzoon Gerrit Roelofs Cranendonck.

Een overzicht van deze 11 reeksen:

I. Gerrit Roelofs Cranendonck, 11 afstammingsreeksen, via 2 zonen:

a. Willem Gerrits Cranendonck, 9 afstammingsreeksen, allen via zijn zoon Pieter Willemsz Cranendonck. Deze had zonen Huijg (1 afstammingsreeks), Pieter (2 afstammingsreeksen), Willem (1 afstammingsreeks) en Gerrit (5 afstammingsreeksen, via zijn kleindochter Soetje Hendricksdr. Cranendonck.

b. Gerrit Gerrits Cranendonck, 2 afstammingsreeksen, via zijn zonen Gerrit (1 afstammingsreeks) en Leendert (1 afstammingsreeks).

10 afstammingsreeksen lopen via mijn moeders zijde, die diepe wortels in IJsselmonde en de Hoeksche Waard heeft.
1 afstammingsreeks, de laatstgenoemde via Leendert Gerrits Cranendonck, loopt via mijn vaders zijde. Zijn afstammelinge Sijke Foppen van Driel trok vanuit de Hoeksche Waard langs de Waal omhoog.
In totaal komen de afstammingsreeksen via 5 van mijn betovergrootouders.

Zie bevoorbeeld ook eens de kwartierstaat Zuiderent over kwartierverlies ("Ahnenverlust"). Hier wordt gesproken over o.a. Doen Beijensz, een in mijn kwartierstaat ook niet onaanwezig persoon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten